Het hele idee voor de kalender is ontstaan in 2019. In juli hadden we een vakantie gepland in Walt Disney World in Amerika. Ontzettend spannend voor kleinzoon Kyan (toen 5 jaar) natuurlijk. Zijn eerste vliegreis, zijn eerste echte verre vakantie (zijn eerste jetlag..) 

Met het boeken van de reis kwam de vraag al: "Hoeveel nachtjes slapen nog?".

Ik dus met mijn creatieve (not) genen een soort kalender in elkaar gedraaid. Ik moet toegeven: het zag er werkelijk niet uit.

En tóch was hij blij met een houvast. 

 

Op internet kon ik niet veel meer vinden dan geknutselde kalenders van moeders die wèl creatief waren. Of gewoon simpele geprinte vellen waar de kinderen kruisjes konden zetten of een sticker plakken. 

Dat kon beter! Zo is het idee voor de kalender geboren. Wel vond ik dat deze kalender meer moest zijn dan alleen blaadjes afscheuren.

Er moesten ook minder bedeelde kinderen profijt van hebben. Kinderen die ziek zijn, niet op vakantie kunnen of kinderen die zelfs geen ouders meer hebben. Vandaar de goede doelen. Zo dragen zowel jij als ik bij aan een iets beter leven voor hen.

 

Om de kalenders ook voor de ouders aantrekkelijk te maken staan er op enkele achterkanten advertenties van ondernemers die de leukste producten hebben voor zowel de ouders als de kinderen. 

 

Mijn kersverse overbuurvrouw (ook nog eens lerares van groep 7) bleek een uitstekende tekenares te zijn en na maanden bedenken en tekenen in de avonduren en weekenden is het resultaat daar. 

 

Naast deze kalenders heb ik al vanaf 2013 mijn eigen theebedrijf TeaTag. De kalender is ook namens TeaTag uitgebracht. (Iets met dubbele administraties anders..)

Natuurlijk zit er in de kalender ook een aantrekkelijke aanbieding met super lekkere thee. En... kun je een cadeaubon van € 10,00 winnen als je het juiste nummer in de kalender treft...

 

Eigenlijk geld de slogan van TeaTag net zo goed voor deze kalenders.

Share, create & enjoy.